Algemene voorwaarden
U geAlgemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN – FastShuttleParking b.v
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan:
FastShuttleParking bv: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid
Klant: de natuurlijke persoon, rechtspersoon of personenvennootschap die gebruik wenst te maken van de diensten van FastShuttleParking bv en hierbij een overeenkomst aangaat metFastShuttleParking bv.
Overeenkomst: de tot stand gekomen overeenkomst tussen de klant en
FastShuttleParking b.v.
Dienst: de uitvoering van de overeenkomst met FastShuttleParking bv, te weten het leveren van (valet)parking diensten
Voertuig: het motorvoertuig dat klant in bewaarneming geeft aan FastShuttleParking b.v c.q.parkeert / laat parkeren op een terrein dat eigendom is van FastShuttleParking b.v.
Artikel 2 – Werkingssfeer
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten van FastShuttleParking b.v. en de klant, waarbij de toepasselijkheid van eventuele door de klant gehanteerde algemene voorwaarden expliciet wordt uitgesloten
Afwijking van deze algemene voorwaarden is slechts mogelijk indien dit in de overeenkomst schriftelijk tussen de partijen is overeenkomen. De onderhavige voorwaarden zijn ook van toepassing op alle overeenkomsten met FastShuttleParking b.v. waarbij voor de uitvoering door FastShuttleParking b.v. derden worden ingeschakeld
De nietig- en/of vernietigbaarheid van een of meer bepalingen, zoals opgenomen in deze algemene voorwaarden, tast de rechtsgeldigheid van de overige niet nietige of vernietigbare bepalingen in deze algemene voorwaarden niet aan. Partijen zullen op dat moment overleggen om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij, indien en voor zover mogelijk, het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen.
Artikel 3 – De totstandkoming van de overeenkomst
Overeenkomsten komen tot stand op het moment dat de klant via inschrijving op de website het aanbod van FastShuttleParking b.v. aanvaardt, dan wel op het moment dat de klant akkoord gaat met de door FastShuttleParking b.v. gezonden opdrachtbevestiging, behoudens de situatie dat ten gevolge van een storende omstandigheid de klant de opdrachtbevestiging niet heeft kunnen accorderen en/of FastShuttleParking b.v. feitelijk uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst en dit voor de klant kenbaar is c.q. behoorde te zijn.
Elk aanbod aan de klant dat in welke vorm dan ook door FastShuttleParking b.v. bv is gedaan, is in elke opzicht steeds vrijblijvend en kan binnen vijf werkdagen, na acceptatie door de klant, door FastShuttleParking b.v. worden herroepen. Mondelinge aanbiedingen gedaan door zijn niet bindend, tenzij deze schriftelijk door FastShuttleParking b.v. zijn bevestigd.
Aan mogelijke type- en/of drukfouten in aanbiedingen zijdens FastShuttleParking b.v. kunnengeen rechten worden ontleend door de klant en/of derden.
Artikel 4 – Boeking website
Indien de klant het aanbod van FastShuttleParking b.v. accepteert door boeking op de website, komt op dat moment een overeenkomst tot stand, tenzij FastShuttleParking b.v. de boeking van de klant niet accepteert, onder mededeling hiervan aan de klant, zonder dat FastShuttleParking bv gehouden is redenen mede te delen aan de klant.
Boekingen via de website kunnen plaatsvinden tot 1 uur voor de uit te voeren dienst. Boekingen binnen 1 uur voor de uit te voeren dienst kunnen enkel telefonisch worden gedaan, waarna de klant een bevestigingsmail ontvangt die hij /zij dient te accorderen.
Aanmelding op de website is alleen mogelijk, nadat de klant heeft aangegeven deze algemene voorwaarden te hebben ontvangen en de inhoud akkoord te vinden.
Klant is gehouden zijn/haar gegevens die voor de boeking gevraagd worden, volledig naar waarheid in te vullen. Klant is ouder dan 18 jaar.
Na de boeking ontvangt de klant een bevestigingsmail van FastShuttleParking b.v. Indien de gegevens onjuist en/of onvolledig zijn in de bevestigingsmail dan dient de klant dit schriftelijk te melden in de periode tot 24 uur voor de uitvoering van de dienst.
Door aanmelding op de website gaat de klant ermee akkoord dat zijn/haar (persoons-/adres)gegevens worden opgeslagen door FastShuttleParking b.v. en dat de gegevens gebruikt mogen worden voor het toezenden van aanbiedingen en nieuws van FastShuttleParking b.v. De klant kan zich hiervoor afmelden door een e-mail te sturen naar FastShuttleParking
Artikel 5 – Uitvoering overeenkomst
FastShuttleParking b.v. zal zich inspannen de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit te voeren, een en ander overeenkomstig hetgeen in het kader van de aan FastShuttleParking b.v. opgedragen taak mag worden verwacht en zal alle mogelijke zorg betrachten ter uitvoering van de dienst. De verbintenis zijdens FastShuttleParking b.v. betreft een inspanningsverbintenis, geen resultaatsverbintenis.
FastShuttleParking b.v. en klant dienen elkaar te allen tijde te informeren over omstandigheden en ontwikkelingen, waarvan de ander gelet op de goede uitvoering van de overeenkomst op de hoogte moet zijn. Klant staat in voor de deugdelijkheid en volledigheid van de door hem/haar of op zijn/haar verzoek door een derde aan FastShuttleParking b.v. ter beschikking gestelde gegevens.
Klant zal FastShuttleParking b.v. steeds de gelegenheid geven de dienst naar behoren uit te voeren, waaronder het aanleveren van door FastShuttleParking b.v. gevraagde en/of relevante informatie.
FastShuttleParking b.v. heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden zonder dat zij daartoe toestemming van de klant nodig heeft. Klant is niet gerechtigd zelf of door derden werkzaamheden te laten uitvoeren, die behoren of zouden kunnen behoren tot de opdracht aan FastShuttleParking b.v.
Artikel 6 – Parkeren, inleveren en ophalen van het voertuig
Op het moment van het aangaan van de overeenkomst is de klant gehouden het inlever- en ophaaltijdstip van het voertuig mede te delen aan FastShuttleParking B.V.. Het wijzigen van deze data en tijdstippen is mogelijk tot 24 uur voor uitvoering van de dienst. In geval dat er sprake is van onvoorziene omstandigheden, zoals het wijzigen van vluchttijden, dan is de klant gehouden deze omstandigheden zo spoedig mogelijk voor de uitvoering van de dienst schriftelijk, via e-mail naar Info@fastshuttleparking.nl of telefonisch mede te delen aan FastShuttleParking B.V..
Klant is gehouden 25 minuten voor de gewenste uitvoering van de dienst van FastShuttleParking B.V. telefonisch op het door FastShuttleParking B.V. opgegeven telefoonnummer te informeren dat FastShuttleParking B.V. op het gewenste tijdstip het voertuig in ontvangst dient te nemen.
FastShuttleParking B.V. zal zich vervolgens inspannen het voertuig op het gewenste tijdstip in ontvangst te nemen. Het is echter voor FastShuttleParking B.V. toegestaan dit tijdstip te overschrijden met maximaal 30 minuten. Dit geldt niet indien er sprake is van overmacht of onvoorziene omstandigheden, zoals vertraging in vluchttijden en/of (start) gebreken aan het voertuig en/of verkeerstechnische omstandigheden al dan niet het gevolg van overheidsmaatregelen.
FastShuttleParking B.V. zal een voertuig in bewaarneming nemen indien de betaling conform de reservering heeft plaatsgevonden Indien de betaling nog niet heeft plaatsgevonden dan dient de klant alsnog aan deze verplichting te voldoen door middel van onlinebetaling of contante betaling tijdens het inleveren van het voertuig. Indien er geen betaling heeft plaats gevonden zal FastShuttleParking B.V. het voertuig niet in bewaarneming nemen.
Op het moment dat de klant het voertuig in bewaarneming geeft aan FastShuttleParking B.V.wordt de staat van het voertuig opgenomen en worden er foto’s en/of een video gemaakt van het voertuig en vastgelegd, op het inleverformulier en plaatst de klant zijn/haar handtekening op het inleverformulier. FastShuttleParking B.V. noteert enkel schade die niet onder de gebruikersschade valt. Onder de gebruikersschade wordt in ieder geval, doch niet uitsluitend, verstaan: slijtage, krasjes en/of beschadigingen die gezien de leeftijd en de kilometerstand van het voertuig gangbaar zijn.
Alle medewerkers van FastShuttleParking B.V. beschikken over een pas en/of het contract van FastShuttleParking B.V. en de klant. Klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van deze pas en het inleveren van het voertuig bij de medewerkers van FastShuttleParking B.V..
Klant dient het voertuig op het moment dat hij/zij deze weer in ontvangst neemt direct te inspecteren op mogelijke schade of wijzigingen in vergelijking met het moment van inlevering van het voertuig. FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor schade aan het voertuig die op het inleverformulier staat opgetekend of op foto’s en video’s al te zien zijn. Indien er sprake is van schade aan het voertuig die niet staat opgetekend op het inleverformulier en/of op beelden staat, dient de klant dit te (laten) noteren op het door hem/haar te ondertekenen ontvangstformulier, bij gebreke waarvan klant zijn/haar rechten om te klagen en/of vorderingen uit hoofde van mogelijke schade jegens FastShuttleParking B.V.verwerkt. Hierbij opgemerkt dat FastShuttleParking B.V. enkel aansprakelijk is voor schade aan voertuigen met inachtneming van hetgeen is bepaald in artikel 10 van deze algemene voorwaarden.
Klant dient bij het in ontvangst nemen van het voertuig zijn deel van de overeenkomst en een identiteitsbewijs te kunnen tonen aan de medewerker van FastShuttleParking B.V.. FastShuttleParking B.V. is gerechtigd een fotokopie te maken van dit identiteitsbewijs. Kan de klant geen identiteitsbewijs tonen, dan is FastShuttleParking B.V. gerechtigd het voertuig niet te retourneren aan de klant, totdat de klant zich wel kan identificeren.
Artikel 7 – (Overige) verplichtingen klant
Klant is verplicht het voertuig casco/allrisk te verzekeren en verzekerd te houden gedurende de overeenkomst, tenzij de klant kan aantonen dat het voertuig niet casco/allrisk te verzekeren is.
Klant is gehouden:
er voor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) in het voertuig is uitgeschakeld op het moment dat hij/zij het voertuig inlevert bij FastShuttleParking B.V.. Indien het voertuig van de klant niet functioneert / niet start tijdens de periode van bewaarneming dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant
bij het inleveren van het voertuig de identiteit van de medewerker van FastShuttleParking B.V. te controleren middels het laten tonen van zijn/haar pas. Overhandigt de klant het voertuig aan een persoon die geen chauffeurspas heeft getoond, dan komt dit volledig voor rekening en risico van de klant
geen waardevolle spullen in de auto achter te laten
Artikel 8 – Prijs en betaling
De door FastShuttleParking B.V. gehanteerde prijzen c.q. tarieven voor de dienst staan vermeld op de website of in de bevestigingsmail die FastShuttleParking B.V. zendt aan de klant, indien de klant niet via de website boekt.
Betaling dient te geschieden in Euro tijdens de boeking via de website, dan wel binnen 3 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail op een door FastShuttleParking B.V.aangewezen bankrekeningnummer. Boekingen binnen 24 uur voor uitvoering van de dienst worden enkel in behandeling genomen, indien de betalingen worden gedaan binnen 2 uur na ontvangst van de bevestigingsmail van FastShuttleParking B.V. aan de klant.
Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten een betalingsverplichting niet op. Klant is niet gerechtigd door hem/haar verschuldigde bedragen aan FastShuttleParking B.V. te verrekenen met (mogelijke) vorderingen van de klant op FastShuttleParking B.V..
Indien facturen binnen de gestelde termijn niet worden voldaan, is de klant wettelijke rente verschuldigd op grond van de wet.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant of indiende klant anderszins het vrije beheer of de vrije beschikkingsbevoegdheid over van diens vermogen verliest, zijn de vorderingen van FastShuttleParking B.V. op de klant onmiddellijk opeisbaar.
Indien FastShuttleParking B.V. door niet betaling van klant gedwongen wordt maatregelen te nemen, teneinde alsnog betaling te bewerkstelligen, zijn de daarmee samenhangende buitengerechtelijke kosten voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op basis van BIK-staffel.
Betaling van een bepaalde geldsom strekt in de eerste plaats tot betaling van de kosten, vervolgens ter betaling van de reeds verschenen rente en ten slotte ter betaling van de hoofdsom en de lopende rente, ongeacht of bij de betaling door de klant andere aanwijzingen worden gegeven.
Indien de klant later terugkomt dan gepland c.q. de termijn van de overeenkomst wordt verlengd, dient de klant dit per e-mail, per sms of telefonisch kenbaar te maken aan FastShuttleParking B.V.. Er wordt € 7,50 extra per dag in rekening gebracht bij de klant door FastShuttleParking B.V.. Eerdere terugkomst dan gepland c.q. een verkorting van de termijn van de overeenkomst geeft geen recht op restitutie van een reeds betaald bedrag door de klant en/of een korting op een nog te betalen bedrag door de klant.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
Klant is verplicht het voertuig casco/allrisk te verzekeren en verzekerd te houden gedurende de overeenkomst. Alle schade voortgekomen tijdens de uitvoering van dienst zal onder de eigen verzekering van het voortuig vallen.
Schade veroorzaakt door derden (self parking) zal nimmer vergoed worden.
Uw auto staat op eigen risico geparkeerd op ons parkeerterrein. Hiervoor zijn geen verzekeringen beschikbaar voor FastShuttleParking derhalve accepteren wij geen enkele aansprakelijkheid.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor de schade die de klant lijdt, indien de klant deze schade niet tijdig heeft gemeld conform hetgeen staat opgetekend in artikel 6 van deze algemene voorwaarden.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor de schade die de klant lijdt, indien deze schade wordt vergoed door de verzekeraar van de klant.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor schade die de klant lijdt of nog zal lijden als gevolg van (inbraak)schade aan het voertuig of diefstal c.q. verduistering van het voertuig die de klant in bewaarneming heeft gegeven, tenzij de klant bewijst dat de schade is ontstaan tijdens de periode dat het voertuig in bewaarneming is gegeven, FastShuttleParking B.V. niet de zorg van een goed bewaarnemer in acht heeft genomen en de door de klant geleden schade hiervan het gevolg is.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor schade geleden door derden als gevolg van de uitvoering van de overeenkomst, tenzij er sprake is van opzet op bewuste roekeloosheid zijdens FastShuttleParking B.V.. FastShuttleParking B.V. is niet aansprakelijk voor autoruit schade.
Voor zover FastShuttleParking B.V. aansprakelijk zou zijn voor schade, dan betreft dit enkel een directe schade en is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de boeking en maximaal het eigen risico van de verzekering van klant.
Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade.
FastShuttleParking B.V. is nimmer aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onvolledigheid van of gebrekkigheid in de door of namens de door klant verstrekte informatie.
Wanneer blijkt dat de door de klant geclaimde schade reeds op het voertuig aanwezig was op het moment dat deze bij FastShuttleParking B.V. werd ingeleverd, worden er handlingskosten ter grootte van Euro 78,68 (excl. BTW) in rekening gebracht conform convenant regeling administratiekosten (artikel 10 van het convenant).
Artikel 11 – Overmacht
Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit hoofde van de overeenkomst, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
Onder overmacht zijdens FastShuttleParking B.V. wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, waarop FastShuttleParking B.V. geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor FastShuttleParking B.V. niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen door (onder)aannemers of personeel van FastShuttleParking B.V. worden daaronder begrepen.
Zodra het voor FastShuttleParking b.v blijvend onmogelijk is haar verplichtingen na te komen door het bestaan van de overmacht situatie heeft iedere partij het recht de overeenkomst te ontbinden voor het deel dat nog niet is nagekomen, zonder dat de andere partij schadevergoeding is verschuldigd.
Voor zover FastShuttleParking B.V. ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels uitvoering heeft gegeven aan de dienst, echter eerder dan de overeengekomen termijn haar werkzaamheden wegens overmacht dient te staken, dan is FastShuttleParking B.V. gerechtigd om het reeds nagekomen, respectievelijk na te komen gedeelte, separaat in rekening te brengen aan de klant. Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst betreft.
Artikel 12 – Einde van de overeenkomst / annulering
Klant is gerechtigd de overeenkomst kosteloos op te zeggen (annuleren) tot 24 uur voordat de dienst uitgevoerd dient te worden.
Indien klant opzegt (annuleert) in de periode vanaf 24 uur tot de uitvoering van de dienst, dan wel de klant niet verschijnt op het overeengekomen tijdstip (no show), is hij/zij de volledige overeengekomen vergoeding verschuldigd.
FastShuttleParking B.V. kan de overeenkomst met de klant met onmiddellijke ingang opzeggen, onverminderd de overige rechten van FastShuttleParking B.V. op grond van wettelijke bepalingen, indien:
klant niet uiterlijk 1 uur voor de uitvoering van de dienst de overeengekomen vergoeding heeft voldaan;
klant tekortschiet in de nakoming van overige verplichting voortvloeiende uit de overeenkomst, nadat FastShuttleParking B.V. hem/haar in gebreke heeft gesteld en ook na verstrijking van een redelijke (herstel)termijn, tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst. Voor de toepassing van dit onderdeel is een ingebrekestelling elke mededeling waaruit ondubbelzinnig blijkt dat FastShuttleParking B.V. nakoming verlangt;
na het sluiten van de overeenkomst FastShuttleParking B.V. ter kennis genomen omstandigheden gegrond zijn dat de klant de verplichtingen niet zal nakomen;
klant in staat van faillissement is verklaard, aan hem/haar, al dan niet voorlopig, surseance van betaling is verleend, door beslaglegging, door onder curatele stelling of anderszins het vrije beheer of de vrije beschikkingsbevoegdheid over diens vermogen verliest, één en ander ongeacht of de desbetreffende rechterlijke uitspraak onherroepelijk is geworden of klant buiten faillissement of schuldeisers een akkoord heeft aangeboden;
klant overlijdt
Artikel 13 – Intellectuele eigendomsrechten
FastShuttleParking B.V. is eigenaar van alle rechten van intellectueel eigendom op haar woord- en beeldmerken, handelsnamen en domeinnamen. Klant is niet gerechtigd deze zaken te gebruiken, kopiëren, verveelvoudigen en/of openbaar maken, tenzij FastShuttleParking B.V. hier vooraf schriftelijk haar toestemming voor geeft.
Artikel 14 – Vrijwaring
Klant vrijwaart FastShuttleParking B.V. voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan FastShuttleParking B.V. toerekenbaar is.
Indien FastShuttleParking B.V. uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is klant gehouden FastShuttleParking B.V., zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem/haar in dat geval verwacht mag worden. Mocht de klant in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is FastShuttleParking B.V. zonder ingebrekestelling gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van de klant en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de klant.
Artikel 15 – Toepasselijk recht en geschilbeslechting
Op alle overeenkomsten welke FastShuttleParking B.V. sluit met de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen voorvloeiende uit overeenkomsten, welke FastShuttleParking B.V. sluit met de klant of uit andere overeenkomsten ter uitvoering hiervan, zullen met uitsluiting van iedere andere rechter, door de bevoegde rechter van de Rechtbank Amsterdam behandeld worden.
Afgezien van hetgeen onder artikel 15 lid 2 van deze algemene voorwaarden is bepaald, behoudt FastShuttleParking B.V. zich het recht voor om de klant te dagen voor de bevoegde rechterlijke instantie van de woon- of vestigingsplaats van de klant.